Marketing w hotelu – 21 sposobów na pozyskanie gości hotelowych

człowiek testujący sposoby na pozyskanie klientów do hotelu

Masz świetny obiekt w dobrej lokalizacji, komfortowe pokoje, duży parking liczne udogodnienia dla gości. Wydawałoby się, że to wszystko wystarczy by mieć pełne obłożenie. Marketing w hotelu jest niezwykle istotną częścią sprawnie działającego obiektu. Działy marketingu w hotelarstwie tworząc strategię rozwoju obiektu weryfikują i testują różne metody aby zdobyć gości do hotelu. Oto 21 wskazówek […]

Klient czy gość? |Gość hotelowy definicja

szkolenia dla recepcji

Historia pochodzenia słowa „hotel” i „gość hotelowy” Słowo „hotel” pochodzi od łacińskiego słowa „hospes”, które oznacza „gość, cudzoziemiec” oraz jednocześnie gospodarza, który zapewnia nocleg i pewne udogodnienia dla gościa/odwiedzającego. Po łacińskim „hospes” powstało „hospitium”, które w języku łacińskim jest określeniem miejsca, które wita podróżujących/ cudzoziemców. „Hospitium” tłumaczone jest również jako gościnność, przyjaźń, gościna. Słowo „Hospitium” […]

Specjalista do spraw relacji z gośćmi – guest relations w hotelu

Mężczyzna poprawiający koszulę, pracujący w hotelu po szkoleniu dla recepcjonistów

Na polskim rynku co raz częściej możemy spotkać się z hotelami, które aktywnie poszukują guest relations managera lub specjalisty ds. relacji z gośćmi.  Zazwyczaj w mniejszych hotelach sprawami Guest Relations zajmuje się dział marketingu, kierownik recepcji, lub pewne działania z zakresu guest relations są wpisane w obowiązki recepcjonisty. Co raz częściej jednak możemy spotkać się […]

Praca w recepcji w hotelu – obowiązki recepcjonisty w hotelu

praca na recepcji w hotelu, obowiązki recepcjonisty, wizerunek recepcjonisty

Recepcja w hotelu lub innym obiekcie hotelarskim jest najbardziej widocznym działem w hotelu. Praca w recepcji w hotelu wiąże się z bezpośrednim kontaktem z gośćmi hotelowymi. W głównej mierze to recepcjonista odpowiada za wrażenia, wspomnienia, akcentowanie i budowanie wartości dla gości hotelowych. Zawsze powtarzam, że praca w hotelarstwie jest niezwykle wymagającym i odpowiedzialnym zadaniem przynoszącym […]

Kodeks Etyki Hotelarza – dokument do pobrania

Szkolenia recepcjonistów

Każdy zawód potrzebuje pewnych zasad. Zasad dzięki którym działamy etycznie i uczciwie. Bardzo często stosujemy swoisty kodeks etyki hotelarza, nawet go nie czytając, dlatego, że dbamy o pozytywne relacje nie tylko z gośćmi, ale z kadrą zarządzającą, współpracownikami i naszą konkurencją. Zgodnie z zasadami współpracy stosujemy zdrową konkurencję rywalizując z innymi hotelami o liczbę gości […]

Pokolenie Y w pracy. Jakie oczekiwania zawodowe mają Millennialsi?

Jak motywować pracowników z pokolenia Y

Od pewnego czasu na rynku pracy można zauważyć zmianę pokoleniową. Każda generację łączą doświadczenia historyczne i społeczne. Pokolenia charakteryzują się wyznawaniem podobnych wartości życiowych, podobnego postrzegania świata. Od kilku lat można zauważyć wchodzące na rynek pokolenie Y (albo inaczej Millennials, Echo Boomers, Net Generation, Me-generation, urodzeni w latach 1980-1995). Pokolenie Y uważa się za pokolenie […]

Doradztwo hotelowe – od czego zacząć rekrutację pracowników recepcji hotelowej?

Jak prowadzić rekrutację pracowników

Wiemy, jak ciężko jest znaleźć pracownika, na którym można polegać i któremu można zaufać. Praca na recepcji wymaga ogromnych pokładów cierpliwości, opanowania. Jest to niezwykle odpowiedzialna i wymagająca praca. Jeżeli pracownik lubi przebywać i mieć kontakt z innymi ludźmi praca będzie dla niego niezwykle satysfakcjonująca i spełniająca. Niestety często sami przyszli pracownicy recepcji nie zdają […]

Jakie powinny być szkolenia dla hoteli?

szkolenia dla hotelarzy

Analiza wyników ankiety przeprowadzonej wśród hotelarzy Przez założeniem swojej działalności, często się zastanawiałam jakie tematy powinny być poruszane podczas szkolenia dla hoteli. Najłatwiejszą ale i najbardziej miarodajną metodą było zdobycie informacji od jak największej ilości hotelarzy. Stworzyłam zatem ankietę, poprosiłam hotelarzy z grupy Polish Hoteliers oraz członków grupy Hotelove. Obie grupy prężnie rozwijają się na […]

Motywowanie pracowników – 10 przykładów z branży hotelarskiej!

Szkolenie recepcja, praca na recepcji w hotelu

Jesteś pracodawcą – gdzie nie spojrzysz, wszędzie widzisz – rynek pracownika. To pracownik decyduje, czy będzie u Ciebie pracował, czy odejdzie do innej pracy, bardziej w jego stylu. Nie będzie tutaj odkrycia – obecny rynek pracy ma wpływ na branżę hotelarską i niestety nie jest to pozytywny wpływ. Sukcesem każdego hotelu jest posiadanie zgranego zespołu, […]