Masz świetny obiekt w dobrej lokalizacji, komfortowe pokoje, duży parking liczne udogodnienia dla gości. Wydawałoby się, że to wszystko wystarczy by mieć pełne obłożenie. Marketing w hotelu jest niezwykle istotną częścią sprawnie działającego obiektu. Działy marketingu w hotelarstwie tworząc strategię rozwoju obiektu weryfikują i testują różne metody aby zdobyć gości do hotelu. Oto 21 wskazówek […]
Blog
Klient czy gość? |Gość hotelowy definicja
Historia pochodzenia słowa „hotel” i „gość hotelowy” Słowo „hotel” pochodzi od łacińskiego słowa „hospes”, które oznacza „gość, cudzoziemiec” oraz jednocześnie gospodarza, który zapewnia nocleg i pewne udogodnienia dla gościa/odwiedzającego. Po łacińskim „hospes” powstało „hospitium”, które w języku łacińskim jest określeniem miejsca, które wita podróżujących/ cudzoziemców. „Hospitium” tłumaczone jest również jako gościnność, przyjaźń, gościna. Słowo „Hospitium” […]
Specjalista do spraw relacji z gośćmi – guest relations w hotelu
Na polskim rynku co raz częściej możemy spotkać się z hotelami, które aktywnie poszukują guest relations managera lub specjalisty ds. relacji z gośćmi. Zazwyczaj w mniejszych hotelach sprawami Guest Relations zajmuje się dział marketingu, kierownik recepcji, lub pewne działania z zakresu guest relations są wpisane w obowiązki recepcjonisty. Co raz częściej jednak możemy spotkać się […]
Dlaczego warto inwestować w szkolenia dla pracowników recepcji hotelowej?
15 powodów dlaczego warto inwestować w szkolenia dla pracowników recepcji hotelowej. Szkolenia recepcjonistów niosą ze sobą szereg wartości….
Praca w recepcji w hotelu – obowiązki recepcjonisty w hotelu
Recepcja w hotelu lub innym obiekcie hotelarskim jest najbardziej widocznym działem w hotelu. Praca w recepcji w hotelu wiąże się z bezpośrednim kontaktem z gośćmi hotelowymi. W głównej mierze to recepcjonista odpowiada za wrażenia, wspomnienia, akcentowanie i budowanie wartości dla gości hotelowych. Zawsze powtarzam, że praca w hotelarstwie jest niezwykle wymagającym i odpowiedzialnym zadaniem przynoszącym […]
Kodeks Etyki Hotelarza – dokument do pobrania
Każdy zawód potrzebuje pewnych zasad. Zasad dzięki którym działamy etycznie i uczciwie. Bardzo często stosujemy swoisty kodeks etyki hotelarza, nawet go nie czytając, dlatego, że dbamy o pozytywne relacje nie tylko z gośćmi, ale z kadrą zarządzającą, współpracownikami i naszą konkurencją. Zgodnie z zasadami współpracy stosujemy zdrową konkurencję rywalizując z innymi hotelami o liczbę gości […]
Pokolenie Y w pracy. Jakie oczekiwania zawodowe mają Millennialsi?
Od pewnego czasu na rynku pracy można zauważyć zmianę pokoleniową. Każda generację łączą doświadczenia historyczne i społeczne. Pokolenia charakteryzują się wyznawaniem podobnych wartości życiowych, podobnego postrzegania świata. Od kilku lat można zauważyć wchodzące na rynek pokolenie Y (albo inaczej Millennials, Echo Boomers, Net Generation, Me-generation, urodzeni w latach 1980-1995). Pokolenie Y uważa się za pokolenie […]
Doradztwo hotelowe – od czego zacząć rekrutację pracowników recepcji hotelowej?
Wiemy, jak ciężko jest znaleźć pracownika, na którym można polegać i któremu można zaufać. Praca na recepcji wymaga ogromnych pokładów cierpliwości, opanowania. Jest to niezwykle odpowiedzialna i wymagająca praca. Jeżeli pracownik lubi przebywać i mieć kontakt z innymi ludźmi praca będzie dla niego niezwykle satysfakcjonująca i spełniająca. Niestety często sami przyszli pracownicy recepcji nie zdają […]
Jakie powinny być szkolenia dla hoteli?
Analiza wyników ankiety przeprowadzonej wśród hotelarzy Przez założeniem swojej działalności, często się zastanawiałam jakie tematy powinny być poruszane podczas szkolenia dla hoteli. Najłatwiejszą ale i najbardziej miarodajną metodą było zdobycie informacji od jak największej ilości hotelarzy. Stworzyłam zatem ankietę, poprosiłam hotelarzy z grupy Polish Hoteliers oraz członków grupy Hotelove. Obie grupy prężnie rozwijają się na […]
Motywowanie pracowników – 10 przykładów z branży hotelarskiej!
Jesteś pracodawcą – gdzie nie spojrzysz, wszędzie widzisz – rynek pracownika. To pracownik decyduje, czy będzie u Ciebie pracował, czy odejdzie do innej pracy, bardziej w jego stylu. Nie będzie tutaj odkrycia – obecny rynek pracy ma wpływ na branżę hotelarską i niestety nie jest to pozytywny wpływ. Sukcesem każdego hotelu jest posiadanie zgranego zespołu, […]