Szkolenia recepcjonistów

Każdy zawód potrzebuje pewnych zasad. Zasad dzięki którym działamy etycznie i uczciwie. Bardzo często stosujemy swoisty kodeks etyki hotelarza, nawet go nie czytając, dlatego, że dbamy o pozytywne relacje nie tylko z gośćmi, ale z kadrą zarządzającą, współpracownikami i naszą konkurencją. Zgodnie z zasadami współpracy stosujemy zdrową konkurencję rywalizując z innymi hotelami o liczbę gości czy tworząc strategię marketingową obiektu. Postępujemy etycznie wobec innych. To wszystko jest zgodne z etyką hotelową i wiemy, że stosując wyżej wymienione zasady możemy nie tylko poprawić wynik finansowy hotelu ale również stać się wyjątkowym i konkurencyjnym obiektem noclegowym.

Czym jest etyka? Etyka to zbiór norm i wartości uznanych w danej zbiorowości za właściwe, czyli takie, które powinny kierować ludzkim postępowaniem. Etyka jest synonimem moralności.

Każdy hotel i obiekt hotelarski ma w obowiązku dbanie o gościa ale także o swojego pracownika, środowisko czy lokalną społeczność, to nic innego jak etyka hotelowa.
Hotel jest miejscem gdzie na wyniki przedsiębiorstwa ma duży wpływ atmosfera w pracy, wzajemne relacje między współpracownikami, relacje między pracownikami a gośćmi, dlatego też tak ważna jest ustalenie pewnego rodzaju kodeksu hotelowego w hotelu lub obiekcie hotelarskim.

Historia Kodeksu Etyki Hotelarza

Bycie hotelarzem jest wyjątkowym i wymagającym zawodem. Praca przynosi ogrom satysfakcji ale też niesie ze sobą mnóstwo wyzwań. Aby ułatwić zadanie polskim hotelarzom stworzono zbiór zasad – Kodeks Etyki Hotelarza. Kodeks opracował prezes Polskiej Izby Hotelarstwa Krzysztof Milski. Zbiór składa się z dziesięciu części, a każda część kodeksu dotyczy innego rodzaju relacji. Kierując się wartościami przekazywanymi w kodeksie hotelarza, możemy być pewni pozytywnych zmian w hotelu na wszystkich szczeblach organizacyjnych.

Kodeks Etyki Hotelarza opiera się na wygłoszonej na Uniwersytecie Wiedeńskim przez prof. Władysława Bartoszewskiego tezie: “Opłaca się być uczciwym”. Filozofia ta ma za zadanie redukować w hotelarstwie ludzi niemoralnych oraz redukować nieuczciwe i niesprawiedliwe stosunki międzyludzkie. To niezwykle ważne, ponieważ pracownicy hotelu muszą być niezwykle uczciwi i postępować zgodnie z przyjętą etyką.

Zapisz poniższe grafiki (każda grafika wydrukuje się jak dokument A4) lub pobierz i wydrukuj tutaj: Kodeks Etyki Hotelarza (zostaniesz odesłany do dysku Google).

Podczas szkoleń dla recepcjonistek i recepcjonistów zachęcam do omówienia tych części Kodeksu, które są wyzwaniem dla hotelu lub obiektu hotelarskiego. Wspólnie z recepcjonistami staramy się wspólnymi siłami wdrożyć kodeks hotelarza do codziennej pracy i wykonywanych czynności.

Zachęcam do kontaktu ze mną – z przyjemnością porozmawiam i przedstawię jak mogę wesprzeć Twój obiekt.

Polub Fanpage Lepszego Hotelu i bądź na bieżąco!

Dodaj komentarz