szkolenia dla recepcji, szkolenia dla hoteli

Analiza wyników ankiety przeprowadzonej wśród hotelarzy

Przez założeniem swojej działalności, często się zastanawiałam – co takiego powinno znaleźć się na szkoleniach dla recepcjonistów, aby szkolenie było przydatne? 

Najłatwiejszą ale i najbardziej miarodajną metodą było zdobycie informacji od jak największej ilości hotelarzy. Stworzyłam zatem ankietę, poprosiłam hotelarzy z grupy Polish Hoteliers oraz członków grupy Hotelove. Obie grupy prężnie rozwijają się na platformie Facebook. 

Nie spodziewałam się takiego odzewu. Ankietę wypełniło 221 hotelarzy. Recepcjoniści, dyrektorzy, menedżerowie oraz sami właściciele z różnych hoteli, tych sieciowych i niesieciowych, tych w rękach prywatnych i butikowych, hoteli o różnych standardach, jak i pozostałych obiektów hotelarskich. 

Hotelarze udzielili mi naprawdę bardzo wiele wskazówek, dzięki którym wiem, jak stworzyć wartościowe szkolenie dla pracowników hoteli. 

Przejdźmy zatem do konkretów! 
Jak wspomniałam wyżej uzyskałam odpowiedzi od 221 hotelarzy, z czego tylko 7 osób nie pracuje obecnie w branży hotelarskiej. Poniżej znajduje się infografika, w której przedstawiam stanowiska osób, które zdecydowały się na wypełnienie ankiety.

Stanowisko, które obecnie obejmujesz

Wszyscy ankietowani udzielili odpowiedzi, na pytanie jakie są najważniejsze tematy, które powinny zostać poruszone na szkoleniu. Odpowiedzi przedstawiam na poniższej infografice.

Ankieta dla hotelarzy, tematy które powinny zostać poruszone na szkoleniu dla hoteli, szkolenia dla recepcjonistów, organizacja pracy recepcji hotelowej

Jakie, Twoim zdaniem, są najważniejsze tematy, które powinny zostać poruszone na szkoleniu?

Ostatnim pytaniem, było pytanie otwarte, zadałam pytanie: Jakie powinno być szkolenie aby zasługiwało na pięć gwiazdek
Nie spodziewałam się aż takiego odzewu. Na to pytanie odpowiedziało mi aż 143 hotelarzy. Nie były to pojedyncze słowa, lecz kilku zdaniowe wskazówki dla mnie, jak zorganizować wartościowe szkolenie dla branży hotelarskiej. 
Czego się dowiedziałam? 
Ze 143 hotelarzy aż 52 osoby zadeklarowały, że bardzo ważne są przykłady z życia hoteli. Dla 67 hotelarzy istotne są ćwiczenia praktyczne, scenki
Dostałam również wiele pomniejszych rad, które również z przyjemnością wykorzystuję na swoich szkoleniach. 

W moich szkoleniach niewiele czasu poświęcam na teorię, wierzę, że to praktyka sprawia, że recepcjonista jest pewnym siebie profesjonalistą. 
Cała teoria jest w Vademecum Hotelu. VH to baza wiedzy o hotelu ale i baza wiedzy z zakresu obsługi gości, radzenia sobie w trudnych sytuacjach a nawet omówienie procedur. Każdy recepcjonista dostaje taką bazę wiedzy na własność i może mu służyć jako pomoc w zapewnieniu gościnnej i profesjonalnej obsługi gościa.  
Jeżeli zainteresowałam Ciebie zajrzyj na stronę oferta Lepszego Hotelu i skontaktuj się ze mną – z przyjemnością przedstawię co mogę dla Ciebie zrobić. 

Życzę przyjemnego dnia! 
Justyna Rachuba

Dodaj komentarz