człowiek testujący sposoby na pozyskanie klientów do hotelu

21 wskazówek jak zdobyć gości do Twojego hotelu

Masz świetny obiekt w dobrej lokalizacji, komfortowe pokoje, duży parking liczne udogodnienia dla gości. Wydawałoby się, że to wszystko wystarczy by mieć pełne obłożenie. Marketing w hotelu jest niezwykle istotną częścią sprawnie działającego obiektu. Działy marketingu w hotelarstwie tworząc strategię rozwoju obiektu weryfikują i testują różne metody aby zdobyć gości do hotelu.

Już teraz skontaktuj się ze mną, otrzymaj bezpłatną wycenę szkolenia oraz wstępny audyt pracy recepcjonistów!

człowiek szukający informacji jak pozyskać i zdobyć klientów do hotelu

Podaję garść wskazówek jak pozyskać gości do Twojego obiektu.

1. Program lojalnościowy

Aby stworzyć taki program wcale nie potrzebujesz skomplikowanych programów, kart. Często wystarczą wydruki z systemu recepcyjnego, zgoda gościa na kontakt marketingowy, excel i przeszkolony zespół. Dzięki temu możesz zdobyć wielu lojalnych, powracających gości do Twojego obiektu, dokonujących rezerwacji bezpośrednio w obiekcie.

2. Konto na Tripadvisor i Google Moja Firma

Dwa niezwykle opiniotwórcze portale, które pomogą Ci zwiększyć widoczność Twojego hotelu w internecie. Dokładnie i skrupulatnie uzupełnij wszelkie informacje o obiekcie, im więcej informacji wpiszesz tym większa szansa na zdobycie nowych gości w obiekcie.

3. Korzystaj z SEO (Search Engine Optimization).

SEO to złożony proces mający na celu poprawę Twojej widoczności w internecie. Jest pracochłonny, może jednak wspomóc wyświetlanie Twojej strony na pierwszej stronie w wyszukiwarce np. Google, dzięki czemu po wpisaniu np. „noclegi nad jeziorem mazury” strona Twojego obiektu wyświetli się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Szanse na zdobycie gości do hotelu są niezwykle duże. SEO może pomóc Ci uniknąć płacenia za reklamy w Google Ads w celu wypromowania Twojego obiektu.

4. Korzystaj z Social Media

Stwórz i aktywnie prowadź konta Twojego obiektu w SM. Angażuj odbiorców ciekawymi treściami, udostępniaj promocje etc. Dbaj o Twój pozytywny wizerunek. W celu zwiększenia zainteresowania możesz korzystać z płatnej formy promocji, gdzie dotrzesz do osób najbardziej zainteresowanych Twoim obiektem. Dzięki obecności w Social Mediach możesz mieć stały kontakt z fanami.

mężczyzna czytający książkę jak zdobyć klientów do hotelu

5. Stwórz informator

Stwórz informator dla Twoich gości dostępny również online, w którym znajdą informacje np. o polecanych restauracjach, eventach, miejscach wartych obejrzenia czy zwiedzenia. Informator możesz wykorzystywać do promocji w Social Mediach oraz do umieszczenia na Twoim blogu hotelowym. To również świetne narzędzie dla już obecnych gości w hotelu. Taki informator możesz podpiąć pod zapis na newsletter i tym samym zdobywać adresy e-mail do gości (możesz je później wykorzystać w celu przesłania kodu rabatowego lub innej promocji).

6. Wprowadź intuicyjny system rezerwacji, bądź obecny na portalach rezerwacyjnych.

Zadbaj o łatwość dokonywania rezerwacji bezpośrednio w Twoim obiekcie. Goście cenią możliwość dokonywania rezerwacji przez internet bez potrzeby komunikowania się bezpośrednio z recepcją. Systemy do rezerwacji noclegów przygotowuje np. Profitroom. Bądź obecny na portalach rezerwacyjnych np. Booking (obecnie “must have”), Expedia czy wielu innych. Jest ich naprawdę dużo i możesz znaleźć odpowiednie kanały do Twojego obiektu.

7. Stwórz pakiety usług oraz oferty specjalne dla rezerwacji od określonej liczby pokoi

Im więcej pokoi będzie zarezerwowanych tym większy rabat goście uzyskają lub im dłużej goście przebywają tym większy rabat otrzymują. Pakiety usług są świetną formą na zwiększenie zainteresowania gości usługami dodatkowymi świadczonymi w obiekcie. Przy budowie oferty dla gości zwróć uwagę co jest wartością dla Twoich gości. Wartości te wykorzystaj budując i promując ofertę dla Twoich przyszłych gości.

8. Zadbaj o wizerunek hotelu dbając o Twoją stronę internetową.

Sprawdzaj czy dane o obiekcie są zgodne ze stanem faktycznym. Pamiętaj, że atuty Twojego obiektu są odbierane subiektywnie, każdy ma inne poczucie komfortu, dogodnej lokalizacji czy jakości udogodnień. Co znaczy komfortowe? A dogodna lokalizacja? Dokładnie opisz gdzie znajduje się Twój obiekt oraz jakie wyposażenie pokoju wpływa na wzrost komfortu Twoich gości.

9. Sprawdź informacje o Twoim obiekcie widniejące na portalach

Sprawdź jakie informacje o Twoim obiekcie są wyświetlane na popularnych portalach rezerwacyjnych np. Booking czy HRS. Czy są one aktualne, zawierają wszelkie udogodnienia, które przygotowałeś dla Twoich gości. Zadbaj o dobrą jakość i aktualne zdjęcia pokazujące wszelkie walory Twojego hotelu. Umieść tak dużo informacji ile tylko zdołasz. To co Twoim zdaniem jest niewarte pisania, dla Twoich gości może okazać się spełnieniem ich potrzeb.

10. Płatne formy promocji Google Ads i Facebook Ads, wyższa pozycja na portalach

Warto skorzystać jeżeli chcesz zwiększyć rozpoznawalność Twojej marki oraz liczbę rezerwacji w obiekcie. Moim zdaniem lepiej przeznaczyć środki na promocję sprawdzonym specjalistom, którzy odpowiednio zoptymalizują kampanię. Możesz również zwiększyć prowizję w Booking  czy innym portalu dzięki którym wskoczysz na wyższe miejsce w rankingu hoteli i obiektów. Prosta sprawa, która może przyczynić się do pozyskania gości do hotelu – zanim zdecydujesz się na jeden z powyższych kroków dokładnie przelicz budżet na jaki możesz sobie pozwolić.

11. Współpraca z LOT

Rozpocznij współpracę z Lokalnymi Organizacjami Turystycznymi. Wspomogą Ciebie w materiały promocyjne oraz będą promować Twój obiekt wśród turystów.

12. Meldowanie na Facebooku

Zachęcaj gości do meldowania się w Twoim obiekcie np. na Facebooku. Inn użytkownicy Facebooka widzą post, lajkują, komentują etc. tym samym zwiększa się rozpoznawalność Twojej marki. Świetna i niemalże bezpłatna (chyba, że chcesz w zamian za zameldowanie się przekazać gościowi drobny upominek lub rabat) forma promocji.

13. Promuj okolicę

Promuj nie tylko Twój obiekt ale i okolicę. Co ciekawego można zobaczyć w okolicy? Może możesz zaopatrzyć kuchnię w lokalne produkty? Warto się tym pochwalić.

14. Nawiąż współpracę z centrami kultury, muzeami, wystawami

Możesz stworzyć osobną zakładkę i na bieżąco publikować nowości i wydarzenia w zamian za informację na ich stronie o współpracy z Twoim obiektem. Stwórz specjalną stawkę na usługi noclegowe dla osób wybierających się na dane wydarzenie.

15. Współpraca z blogerami

Zaproś do współpracy blogerów, aby dokładnie opisali atuty Twojego obiektu, to dobra forma promocji, która ma duży wpływ na pozycjonowanie Twojej strony, a ponadto odwiedzający stronę blogera mogą przyjeżdżać i dokonywać rezerwacji w Twoim obiekcie. Możesz przekazać również kod promocyjny do umieszczenia na blogu aby jeszcze bardziej zachęcić do dokonania rezerwacji w Twoim obiekcie.

16. Organizuj i promuj wydarzenia

Możesz organizować nie tylko przyjęcia czy uroczyste kolacje, ale również działać dla lokalnej społeczności, bądź na bieżąco ze świętami i odpowiednio wcześniej przygotuj i promuj oferty w celu zachęcenia gości do dokonywania rezerwacji.

17. Drużyny sportowe

Masz siłownię, salę fitness, SPA? Nawiąż współpracę z drużynami sportowymi, które chętnie skorzystają z udogodnień jakie oferujesz. Niektóre drużyny mają znacznie mniejsze oczekiwania, sprawdź co możesz im zaoferować.

Recepcjonista w pracy po szkoleniu dla hotelarzy

18. Stwórz profil Twojego gościa

Kim jest, czym się zajmuje, jakie ma zainteresowania, czego potrzebuje, gdzie pracuje, jaki ma status majątkowy. Dokładnie określisz czego potrzebuje i jakie ma wymagania „Twój gość”, taki zabieg wspomoże Ciebie w tworzeniu ofert, publikowaniu treści w Social Mediach, nawiązywaniu relacji z portalami, firmami etc.

19. Pytaj się o zdanie gości

Zbieraj informacje od Twoich gości, nie tylko umieszczając ankiety w pokojach ale rozmawiając z Twoimi gośćmi o potrzebach i oczekiwaniach. Zdobędziesz w ten sposób wiele cennych informacji (które będziesz mógł wykorzystać w Twojej ofercie) oraz lojalnych gości, którzy będą czuli, że mają wpływ na udoskonalenie Twojego obiektu. Goście mają różne pomysły jedne lepsze, jedne gorsze, dzięki temu nabierzesz spojrzenia z innej perspektywy.

20. Zbieraj pozytywne opinie w Internecie

Proś o kilka dobrych słów na portalu opiniotwórczym. Poprawi to Twoje średnie oceny na portalach i zwiększy Twoją konkurencyjność.

21. Pozyskaj gości do hotelu – Szkolenie personelu

Jedna z pierwszych i najważniejszych czynności, które powinieneś wykonać aby pozyskać gości do hotelu. Przeszkól swój personel z rozmowy z gościem hotelowym, rozwiązywania trudnych sytuacji, przyjmowania i zwiększania szans na dokonanie rezerwacji przez gości, zdobywania feedbacku od gości. Personel jest niezwykle ważny – to od niego zależy czy gość będzie finalnie zadowolony. Zadbaj o profesjonalny i gościnny personel, który zwiększy zysk Twojego obiektu.

Marketing w hotelu jest niezwykle ważny aby hotel był pełen gości i przynosił zysk. Przekazałam Ci 21 pomysłów, które pomogą Ci zdobyć nowych gości do hotelu. Każdy hotel lub obiekt hotelarski jest inny, warto testować i sprawdzać różne pomysły, które mogą usprawnić działanie Twojego obiektu. Zaproś mnie to Twojego obiektu, wspólnie z Twoim zespołem stworzymy gotową ofertę sprzedażową wykorzystując wartości dla gości. Przeprowadzę warsztaty, które usprawnią, ustandaryzują i ujednolicą jakość obsługi gości. Efektem szkoleń będzie produkt gotowy do sprzedaży, a działania Twojego zespołu przyniosą zysk dla Twojego obiektu.


Szkolenia recepcji to inwestycja w rozwój Twojego hotelu. Już teraz skontaktuj się ze mną, otrzymaj bezpłatną wycenę szkolenia oraz wstępny audyt pracy recepcjonistów!

Dodaj komentarz