chart-4819676_1920

Strategia marketingowa w hotelu dla rodzin z dziećmi – analiza badań

Koniec lutego i początek marca to czas najwyższy na zakrojone przygotowania do sezonu. W okresie pandemicznym wielu hotelarzy miało czas na przemyślenia ale także wielu odnotowało „powrót do korzeni”. Część z nas wzięła na siebie dodatkowe obowiązki związane z wdrażaniem strategii marketingowej w hotelu, prowadzenia działań promocyjnych czy nawet obsługi Gości w recepcji, część na stałe pożegnała się z hotelarstwem. Nie ma się co oszukiwać, żegnaliśmy bądź byliśmy żegnani przez pracowników, pusty hotel odbił piętno w każdym z nas. W oczekiwaniu na sezon każdy z nas liczy oby ten czas więcej się nie powtórzył. To ostatnia chwila na zbudowanie strategii marketingowej w hotelu, wdrożenie technik sprzedaży usług czy określenie sposobów promocji hotelu.
Przed sezonem zastanawiamy się – jak przyciągnąć Gości do hotelu? Jest to dobre pytanie ale wymaga doprecyzowania. Jakie wartości dla Gości oferujesz? Dla jakich Gości docelowych przygotowałeś swoją strategię marketingową w obiekcie hotelarskim? Kogo chcesz Gościć u siebie? Tylko konsekwentnie prowadzone działania promocyjne, sprawią, ze pozycja jak i sprzedaż usług w hotelu wzrośnie.
Jestem praktykiem a to co mnie motywuje to przekazywanie konkretnej wiedzy, którą lubię się dzielić. Rok temu przeprowadziliśmy ogólnopolską ankietę, której celem było określenie potrzeb rodzin w obiektach hotelarskich. Jest to pierwsze tego typu badanie w Polsce, gdzie faktycznie zapytaliśmy się Gości czego potrzebują, co jest dla nich wartością, tak aby pobyt był całkowicie satysfakcjonujący, a nasze grono powracających Gości stale się powiększało.
W ankiecie wzięło udział niemal 200 rodzin korzystających z usług noclegowych w obiektach hotelarskich.

W badaniu wzięły udział rodziny posiadające dzieci w wieku 2-4 lata oraz 5-10 lat. Podział na dwie grupy był kluczowy ze względu na potrzeby młodszych i oczekiwania starszych dzieci.

Rodzice odpowiadali w skali od 1 – 5 gdzie najmniej ważna jest 1 najbardziej ważna jest 5.

Poniżej odpowiedzi ankietowanych na pytanie co jest ważne dla rodziców posiadających dzieci w wieku 2-4 lata biorąc pod uwagę atrakcje w obiekcie hotelarstwie.

Rodzice stawiają na atrakcje, które angażują dzieci ruchowo – place zabaw na zewnątrz i wewnątrz obiektu są najczęściej oznaczane jako najważniejsze atrakcje w obiekcie. Jeżeli decydujemy się na tworzenie obiektu dedykowanego dla rodzin z dziećmi w naszej strategii nie może zabraknąć dobrze wyposażonych w pełni bezpiecznych placów i sal zabaw.

To samo pytanie na które odpowiedzieli rodzice dzieci w wieku 5-10 kształtuje się następująco:

Zauważalne jest podobieństwo, place zabaw, basen są ważne, dodatkowo również animacje i zajęcia zorganizowane dla dzieci.

Zadaliśmy pytanie dotyczące jak ważne są wyjazdy wakacyjne, co jest wartością dla rodziców podczas wypoczynku.

Oraz jakie czynniki przesądzają o wyborze obiektu

Zadaliśmy również pytania o udogodnienia, które wpływają na wzrost szansy wyboru obiektu przez rodziców.

Nie zabrakło pytania o źródła wiedzy o obiektach hotelarskich

Zadaliśmy pytania na co zwracają uwagę rodzice dzieci podczas wypoczynku.

Maksymalizuj sprzedaż i osiągaj najwyższy możliwy zysk – z pomocą praktyków i pasjonatów hotelarstwa – skontaktuj się z nami.

Dodaj komentarz