Jak poprawić marketing ośrodka narciarskiego w 6 krokach?

ski resort

Podróże do zimowych miejsc turystycznych, takich jak ośrodki narciarskie i snowboardowe, stanowią duży sektor branży hotelarskiej. Wraz z rosnącym popytem na podróże, rośnie również zapotrzebowanie na skuteczne kampanie i strategie marketingowe dla ośrodków narciarskich. O ile marketing hotelowy ma wiele wspólnych cech i jest w miarę jednolity, tak obiekty nastawione na sezonowy wzrost Gości będą […]

Wdrażanie strategii przychodów dla hoteli niezależnych – wyzwania

planowanie

Wdrażanie strategii przychodów wiąże się z unikalnymi wyzwaniami i nie tylko ze względu na obecną pandemię. Każdy manager zarządzający przychodami hotelu musi znać różnice pomiędzy revenue management w teorii i praktyce.  Musi zatem pamiętać, dlaczego optymalizuje każdy kanał i jak bezpośrednie rezerwacje zmniejszają koszty i przyczyniają się do budowania długoterminowej relacji z klientami. W tym artykule […]

Co oznaczają gwiazdki hotelowe? System oceny hoteli

resort

System gwiazdek hotelowych to system oceny i kategoryzowania rodzaju standardu i jakości zakwaterowania oferowanego przez dany obiekt. Jednak z mojego osobistego doświadczenia wiem, że jest to system daleki od idealnego i nie sprawdza się na całym świecie. W końcu 5-gwiazdkowy hotel w Bombaju nie jest taki sam, jak 5-gwiazdkowy hotel w Warszawie, Nowym Jorku czy […]

Szkolenie „Profesjonalna obsługa Gościa” – Hotel Szary Residence w Krakowie

szary

W ostatnich dniach miałam przyjemność realizować kolejne szkolenie z zakresu profesjonalnej obsługi Gościa. Poświęciliśmy dwa dni na zgłębienie wielu tematów, których celem było wskazanie, jak istotna jest gościnna i profesjonalna obsługa. Szkolenie było realizowane w hotelu Szary Residence. Ten trzygwiazdkowy obiekt położony jest w Michałowicach, zaledwie 25 minut od Krakowa. To świetna alternatywa dla tych […]

Udogodnienia hotelowe dla osób podróżujących służbowo

business travel

Każdy gość podróżujący w interesach ma jedną wspólną cechę. Dla takiego klienta miejsce zakwaterowania jest najczęściej też miejscem pracy. Zatem pokój i obiekt są istotnym czynnikiem wpływającym nie tylko na ich komfort, ale także na ich efektywność w podróży. Oto niektóre z najważniejszych udogodnień hotelowych, na które zwracają uwagę osoby podróżujące służbowo przy wyborze hotelu. […]

Jak promować hotel: strategie marketingu online z uwzględnieniem Covid-19

agenda

Większość z nas myślała, że pandemia została prawie całkowicie zatrzymana. Kto by pomyślał, że będziemy musieli powrócić do społecznego dystansu? Eksperci sugerują dziś, że wkrótce możemy spodziewać się nowej fali z wariantem Delta. Cóż, świat jest całkowicie nieprzewidywalny. Ale szczepienia w różnych krajach odniosły sukces, a podróżni zaczynają się przygotowywać do wyjazdów wypoczynkowych. Jest to […]

Jesteś właścicielem hotelu? Dowiedz się, jakich unikać błędów

hotel room pillows

Jakie są najczęstsze błędy w prowadzeniu hotelu albo noclegu? Obsługa klienta zawsze była znakiem rozpoznawczym branży hotelarskiej, a doskonała obsługa klienta jest prawdopodobnie jedynym słusznym celem, do którego powinien dążyć każdy obiekt. Słabe umiejętności pracowników w obsługi klienta mogą mieć tak samo ogromny negatywny wpływ, jak słaba organizacja firmy albo źle dobrana oferta. Dlatego warto wiedzieć, […]

Prezent dla Gościa hotelowego jako element budowania długotrwałych relacji

prezent dla klienta hotelu

Obdarowywanie i przyjmowanie prezentów jest mocno zakorzenione w kulturze społeczeństwa. Prezenty, drobne upominki, przysługi są nieodłączną częścią budowania trwałych relacji pomiędzy ludźmi. Podarunki dla Gościa są zabiegiem marketingowym mających na celu wzbudzić u Gościa pozytywne odczucia i wpłynąć pozytywnie na zmysł.  Chcemy aby podarek zakorzenił się w świadomości Gościa i był zalążkiem do budowy trwałych […]

Wykorzystanie restauracji hotelowej do promocji hotelu

restauracja hotelowa

Bez wątpienia warto poświęcić czas, aby wyjść poza oczekiwania klienta. Hotele natomiast w tej kwestii mogą oferować znacznie więcej niż tylko świetną obsługę hotelową. Restauracja hotelowa najczęściej nie jest decydującym czynnikiem o wyborze. Ale właśnie tutaj leży ukryty potencjał i restauracje można wykorzystać jako narzędzie do pozyskania gości hotelowych. Większość gości wie, że hotele mają […]

Sylwetka recepcjonisty hotelowego, czyli sztuka dobrego wyglądu w recepcji

Szkolenia recepcjonistów

W hotelu wygląd pracowników oraz personelu jest bardzo ważny. Świadczy o profesjonalizmie oraz promuje wizerunek firmy. W bezpośrednim kontakcie z klientem, jaki ma miejsce w hotelowej recepcji, pierwsze wrażenie jest bardzo ważne, aby wzbudzić zaufanie i utwierdzić gości w przekonaniu, że dokonali rezerwacji we właściwym miejscu.Podczas moich szkoleń odpowiednia postawa, gesty oraz wygląd zewnętrzny recepcjonisty […]

Ruszamy z nowym cyklem szkoleń – dofinansowane szkolenia dla hoteli!

Chart z umiejętnościami zdobytymi ze szkoleń dla recepcji w hotelu

Dofinansowane szkolenia dla hoteli W związku z nadchodzącym sezonem hotelarze stoją przed dużym wyzwaniem związanym z budowaniem zespołów w hotelach. Wiele obiektów hotelarskich funkcjonuje i funkcjonować może już niemal w pełni. Nowa rzeczywistość, z którą musieli się zmierzyć hotelarze to nie tylko wprowadzenie zmian związanych restrykcjami i wymogami lecz również priorytetowe tworzenie działów w hotelach […]

Strategia marketingowa w hotelu dla rodzin z dziećmi – analiza badań

chart-4819676_1920

Koniec lutego i początek marca to czas najwyższy na zakrojone przygotowania do sezonu. W okresie pandemicznym wielu hotelarzy miało czas na przemyślenia ale także wielu odnotowało „powrót do korzeni”. Część z nas wzięła na siebie dodatkowe obowiązki związane z wdrażaniem strategii marketingowej w hotelu, prowadzenia działań promocyjnych czy nawet obsługi Gości w recepcji, część na […]

Revenue Management w hotelu – teoria a praktyka

revenue manager w hotelu

Jednym z głównych kryteriów wyboru obiektu hotelowego jest cena, jaką Gość jest w stanie zapłacić za spełnienie potrzeb związanych z noclegiem. Cena za nocleg jest wciąż podstawowym instrumentem budowania konkurencyjności na rynku świadczącym usługi hotelarskie. Czy jednak odrębne stanowisko revenue managera jest wymagane w każdym obiekcie? Czy stosując kilka narzędzi jesteśmy w stanie sami sprawnie zarządzać […]

Prawidłowa aranżacja recepcji w hotelu – wskazówki

wymiary recepcji w hotelu

W świecie hotelarskim wciąż powtarzane jest, że recepcja jest sercem hotelu. Słysząc – recepcja w hotelu – część z nas ma przed oczami ludzi tam pracujących, część widzi losowo wybraną ladę recepcyjną z pewnego hotelu. Jestem niemal pewna, że grono z nas przed oczami ma wszystko to, co widzi Gość hotelowy, nie to co dzieje […]