Podróże do zimowych miejsc turystycznych, takich jak ośrodki narciarskie i snowboardowe, stanowią duży sektor branży hotelarskiej. Wraz z rosnącym popytem na podróże, rośnie również zapotrzebowanie na skuteczne kampanie i strategie marketingowe dla ośrodków narciarskich. O ile marketing hotelowy ma wiele wspólnych cech i jest w miarę jednolity, tak obiekty nastawione na sezonowy wzrost Gości będą […]
Blog
Wdrażanie strategii przychodów dla hoteli niezależnych – wyzwania
Wdrażanie strategii przychodów wiąże się z unikalnymi wyzwaniami i nie tylko ze względu na obecną pandemię. Każdy manager zarządzający przychodami hotelu musi znać różnice pomiędzy revenue management w teorii i praktyce. Musi zatem pamiętać, dlaczego optymalizuje każdy kanał i jak bezpośrednie rezerwacje zmniejszają koszty i przyczyniają się do budowania długoterminowej relacji z klientami. W tym artykule […]
Co oznaczają gwiazdki hotelowe? System oceny hoteli
System gwiazdek hotelowych to system oceny i kategoryzowania rodzaju standardu i jakości zakwaterowania oferowanego przez dany obiekt. Jednak z mojego osobistego doświadczenia wiem, że jest to system daleki od idealnego i nie sprawdza się na całym świecie. W końcu 5-gwiazdkowy hotel w Bombaju nie jest taki sam, jak 5-gwiazdkowy hotel w Warszawie, Nowym Jorku czy […]
Szkolenie „Profesjonalna obsługa Gościa” – Hotel Szary Residence w Krakowie
W ostatnich dniach miałam przyjemność realizować kolejne szkolenie z zakresu profesjonalnej obsługi Gościa. Poświęciliśmy dwa dni na zgłębienie wielu tematów, których celem było wskazanie, jak istotna jest gościnna i profesjonalna obsługa. Szkolenie było realizowane w hotelu Szary Residence. Ten trzygwiazdkowy obiekt położony jest w Michałowicach, zaledwie 25 minut od Krakowa. To świetna alternatywa dla tych […]
„Revenge travel”, czyli jak przygotować hotel na powrót gości po pandemii
Pomimo, że większość hoteli w dużych miastach nadal oczekuje na powrót gości, to na całym świecie powoli branża przygotowywuje się do otwarcia swoich drzwi po ponad 18 miesiącach bezczynności. A to za sprawą nowego trendu, który nazwano „revenge travel”. Trend ten już wzbudził nadzieję wśród hotelarzy. Innym pozytywnym faktem jest to, że wraz ze zmniejszającym […]
Udogodnienia hotelowe dla osób podróżujących służbowo
Każdy gość podróżujący w interesach ma jedną wspólną cechę. Dla takiego klienta miejsce zakwaterowania jest najczęściej też miejscem pracy. Zatem pokój i obiekt są istotnym czynnikiem wpływającym nie tylko na ich komfort, ale także na ich efektywność w podróży. Oto niektóre z najważniejszych udogodnień hotelowych, na które zwracają uwagę osoby podróżujące służbowo przy wyborze hotelu. […]
Jak promować hotel: strategie marketingu online z uwzględnieniem Covid-19
Większość z nas myślała, że pandemia została prawie całkowicie zatrzymana. Kto by pomyślał, że będziemy musieli powrócić do społecznego dystansu? Eksperci sugerują dziś, że wkrótce możemy spodziewać się nowej fali z wariantem Delta. Cóż, świat jest całkowicie nieprzewidywalny. Ale szczepienia w różnych krajach odniosły sukces, a podróżni zaczynają się przygotowywać do wyjazdów wypoczynkowych. Jest to […]
Jesteś właścicielem hotelu? Dowiedz się, jakich unikać błędów
Jakie są najczęstsze błędy w prowadzeniu hotelu albo noclegu? Obsługa klienta zawsze była znakiem rozpoznawczym branży hotelarskiej, a doskonała obsługa klienta jest prawdopodobnie jedynym słusznym celem, do którego powinien dążyć każdy obiekt. Słabe umiejętności pracowników w obsługi klienta mogą mieć tak samo ogromny negatywny wpływ, jak słaba organizacja firmy albo źle dobrana oferta. Dlatego warto wiedzieć, […]
Prezent dla Gościa hotelowego jako element budowania długotrwałych relacji
Obdarowywanie i przyjmowanie prezentów jest mocno zakorzenione w kulturze społeczeństwa. Prezenty, drobne upominki, przysługi są nieodłączną częścią budowania trwałych relacji pomiędzy ludźmi. Podarunki dla Gościa są zabiegiem marketingowym mających na celu wzbudzić u Gościa pozytywne odczucia i wpłynąć pozytywnie na zmysł. Chcemy aby podarek zakorzenił się w świadomości Gościa i był zalążkiem do budowy trwałych […]
Wykorzystanie restauracji hotelowej do promocji hotelu
Bez wątpienia warto poświęcić czas, aby wyjść poza oczekiwania klienta. Hotele natomiast w tej kwestii mogą oferować znacznie więcej niż tylko świetną obsługę hotelową. Restauracja hotelowa najczęściej nie jest decydującym czynnikiem o wyborze. Ale właśnie tutaj leży ukryty potencjał i restauracje można wykorzystać jako narzędzie do pozyskania gości hotelowych. Większość gości wie, że hotele mają […]
Sylwetka recepcjonisty hotelowego, czyli sztuka dobrego wyglądu w recepcji
W hotelu wygląd pracowników oraz personelu jest bardzo ważny. Świadczy o profesjonalizmie oraz promuje wizerunek firmy. W bezpośrednim kontakcie z klientem, jaki ma miejsce w hotelowej recepcji, pierwsze wrażenie jest bardzo ważne, aby wzbudzić zaufanie i utwierdzić gości w przekonaniu, że dokonali rezerwacji we właściwym miejscu.Podczas moich szkoleń odpowiednia postawa, gesty oraz wygląd zewnętrzny recepcjonisty […]
Ruszamy z nowym cyklem szkoleń – dofinansowane szkolenia dla hoteli!
Dofinansowane szkolenia dla hoteli W związku z nadchodzącym sezonem hotelarze stoją przed dużym wyzwaniem związanym z budowaniem zespołów w hotelach. Wiele obiektów hotelarskich funkcjonuje i funkcjonować może już niemal w pełni. Nowa rzeczywistość, z którą musieli się zmierzyć hotelarze to nie tylko wprowadzenie zmian związanych restrykcjami i wymogami lecz również priorytetowe tworzenie działów w hotelach […]
Strategia marketingowa w hotelu dla rodzin z dziećmi – analiza badań
Koniec lutego i początek marca to czas najwyższy na zakrojone przygotowania do sezonu. W okresie pandemicznym wielu hotelarzy miało czas na przemyślenia ale także wielu odnotowało „powrót do korzeni”. Część z nas wzięła na siebie dodatkowe obowiązki związane z wdrażaniem strategii marketingowej w hotelu, prowadzenia działań promocyjnych czy nawet obsługi Gości w recepcji, część na […]
Revenue Management w hotelu – teoria a praktyka
Jednym z głównych kryteriów wyboru obiektu hotelowego jest cena, jaką Gość jest w stanie zapłacić za spełnienie potrzeb związanych z noclegiem. Cena za nocleg jest wciąż podstawowym instrumentem budowania konkurencyjności na rynku świadczącym usługi hotelarskie. Czy jednak odrębne stanowisko revenue managera jest wymagane w każdym obiekcie? Czy stosując kilka narzędzi jesteśmy w stanie sami sprawnie zarządzać […]
Prawidłowa aranżacja recepcji w hotelu – wskazówki
W świecie hotelarskim wciąż powtarzane jest, że recepcja jest sercem hotelu. Słysząc – recepcja w hotelu – część z nas ma przed oczami ludzi tam pracujących, część widzi losowo wybraną ladę recepcyjną z pewnego hotelu. Jestem niemal pewna, że grono z nas przed oczami ma wszystko to, co widzi Gość hotelowy, nie to co dzieje […]