Koniec lutego i początek marca to czas najwyższy na zakrojone przygotowania do sezonu. W okresie pandemicznym wielu hotelarzy miało czas na przemyślenia ale także wielu odnotowało „powrót do korzeni”. Część z nas wzięła na siebie dodatkowe obowiązki związane z wdrażaniem strategii marketingowej w hotelu, prowadzenia działań promocyjnych czy nawet obsługi Gości w recepcji, część na stałe pożegnała się z hotelarstwem. Nie ma się co oszukiwać, żegnaliśmy bądź byliśmy żegnani przez pracowników, pusty hotel odbił piętno w każdym z nas. W oczekiwaniu na sezon każdy z nas liczy oby ten czas więcej się nie powtórzył. To ostatnia chwila na zbudowanie strategii marketingowej w hotelu, wdrożenie technik sprzedaży usług czy określenie sposobów promocji hotelu.
Przed sezonem zastanawiamy się – jak przyciągnąć Gości do hotelu? Jest to dobre pytanie ale wymaga doprecyzowania. Jakie wartości dla Gości oferujesz? Dla jakich Gości docelowych przygotowałeś swoją strategię marketingową w obiekcie hotelarskim? Kogo chcesz Gościć u siebie? Tylko konsekwentnie prowadzone działania promocyjne, sprawią, ze pozycja jak i sprzedaż usług w hotelu wzrośnie.
Potrzeby i oczekiwania rodzin w obiektach hotelarskich – wyniki ankiety
Rok temu przeprowadziliśmy ogólnopolską ankietę, której celem było określenie potrzeb rodzin w obiektach hotelarskich. Jest to pierwsze tego typu badanie w Polsce, gdzie faktycznie zapytaliśmy się Gości czego potrzebują, co jest dla nich wartością, tak aby pobyt był całkowicie satysfakcjonujący, a nasze grono powracających Gości stale się powiększało. W ankiecie wzięło udział niemal 200 rodzin korzystających z usług noclegowych w obiektach hotelarskich.
W badaniu wzięły udział rodziny posiadające dzieci w wieku 2-4 lata oraz 5-10 lat. Podział na dwie grupy był kluczowy ze względu na potrzeby młodszych i oczekiwania starszych dzieci. Rodzice odpowiadali w skali od 1 – 5 gdzie najmniej ważna jest 1 najbardziej ważna jest 5.
Pytanie 1 – co jest ważne dla rodziców dzieci w wieku 2-4 lata biorąc pod uwagę atrakcje w obiekcie hotelarskim
Rodzice stawiają na atrakcje, które angażują dzieci ruchowo – place zabaw na zewnątrz i wewnątrz obiektu są najczęściej oznaczane jako najważniejsze atrakcje w obiekcie. Jeżeli decydujemy się na tworzenie obiektu dedykowanego dla rodzin z dziećmi w strategii marketingowej hotelu nie może zabraknąć dobrze wyposażonych w pełni bezpiecznych placów i sal zabaw.

Pytanie 2 – co jest ważne dla rodziców dzieci w wieku 5-10 lata biorąc pod uwagę atrakcje w obiekcie hotelarskim

Zauważalne jest podobieństwo: place zabaw, basen są ważne, dodatkowo również animacje i zajęcia zorganizowane dla dzieci.
Pytanie 3 – jak ważne są wyjazdy wakacyjne? Co jest wartością dla rodziców podczas wypoczynku?
Najważniejsze okazały się dwa czynniki. Rodzice wybierają przede wszystkim obiekty, które mają atrakcje dla dzieci. Ponadto 90% respondentów zadeklarowała, że najważniejsza jest dla nich możliwość wspólnego wypoczynku z dziećmi. 70 % rodziców stwierdziło też, że chętnie wracają do tego samego hotelu, jeśli ich dzieci polubiły to miejsce. Natomiast najmniej ważne dla rodziców okazało się uczestnictwo w wydarzeniach skierowanych wyłącznie do dorosłych.

Pytanie 4 – jakie czynniki przesądzają o wyborze obiektu?
Cena, lokalizacja, opinie, udogodnienia i atrakcje dla dzieci, promocje, jakość i zagospodarowanie obiektu, wyglądu pokoju


Pytanie 5 – udogodnienia, które wpływają na wzrost szansy wyboru obiektu przez rodziców
Oto wymagane udogodnienia, które mają wpływ na wybór hotelu: czajnik w pokoju, plac zabaw w widocznym miejscu, łóżeczko, odpowiednio zabezpieczone przestrzenie i bezpieczeństwo dzieci, winda i kącik zabaw w restauracji. Zdecydowanie szanse na rezerwacje w hotelu nie rosną jeśli są dostępne usługi kosmetyczne, sklep z wyposażeniem dla dzieci oraz niewidoczny plac zabaw.


Pytanie 6 – Skąd czerpie Pan/Pani wiedzę o obiektach hotelarskich
Zdecydowanie potencjalni klienci wiedzę o hotelach czerpią z internetu: platformy z rezerwacjami, fora, blogi oraz wyszukiwarka.

Pytanie 7 – na co zwracają uwagę rodzice dzieci podczas wypoczynku?
Rodzice dzieci największą uwagę zwracają na czystość i jakość serwowanego jedzenia. W drugiej kolejności są to jakość obsługi i stosunek obsługi do dzieci oraz dostosowanie hotelu do ich potrzeb.

Chciałbyś mieć pewność, że Twój hotel jest dostosowany do potrzeb najmłodszych Gości? Nie jesteś pewien, czy obsługa poradzi sobie z dziećmi oraz, czy sprosta oczekiwaniom rodziców korzystających z Twoich usług? Potrzebujesz osoby do nawiązywania kontaktu i współpracy z gośćmi hotelowymi, osoby, która będzie dbała o dobrą reputację Twojego hotelu? Specjalnie na rosnące potrzeby hotelarzy wzbogaciłam swoją ofertę o konsultacje również w kwestiach dzieci i ich opieki i bezpieczeństwa. Skontaktuj się ze mną, a przedstawię, jak mogę wesprzeć Twój obiekt.