Wykorzystanie restauracji hotelowej do promocji hotelu

restauracja hotelowa

Bez wątpienia warto poświęcić czas, aby wyjść poza oczekiwania klienta. Hotele natomiast w tej kwestii mogą oferować znacznie więcej niż tylko świetną obsługę hotelową.

Restauracja hotelowa najczęściej nie jest decydującym czynnikiem o wyborze.

Ale właśnie tutaj leży ukryty potencjał i restauracje można wykorzystać jako narzędzie do pozyskania gości hotelowych.

Większość gości wie, że hotele mają restauracje dostępne w obiekcie, nawet jeżeli większość z nich myśli, że są tylko potrzebne do serwowania śniadań i obsługi pokojowej. Dział pokoi hotelowych zawsze będzie miał większe zyski niż sama restauracja. Ale warto wziąć pod uwagę, że dodatkowe źródła przychodów mogą zadecydować o sukcesie albo porażce całego przedsięwzięcia. Dlatego swoim klientom zawsze doradzam przyjrzenie się biznesowi z perspektywy gastronomicznej, jako że poza zwiększeniem dochodów, restauracja hotelowa może stać się atrakcją turystyczną, a nawet reprezentować lokalną społeczność.

Rzadko się zdarza, aby Goście mieli ograniczone opcje gastronomiczne, szczególnie w centrach miast. Jednak warto pamiętać, że jedzenie to też turystyka i wielu podróżnych chce spróbować unikalnej i lokalnej kuchni. Z mojego punktu widzenia to właściciele hoteli i pensjonatów powinni walczyć z opinią, że hotelowa restauracja jest zbyt droga i posiada generyczną i przewidywalną ofertę. Śniadanie może być najbardziej popularnym wyborem dla gości hotelowych, ale restauracja w hotelu powinna być tam, aby zwabić ich z powrotem na obiad i kolację. Jeśli chodzi o obsługę pokoi, największym błędem jest brak oferty oraz specjalnych promocji, które zaspokoją potrzeby gości. Na szkoleniach dla hoteli zawsze przekonuję, że jeżeli w mieście odbywa się kongres lub zjazd, to lepiej od razu zaoferować własną pizzę lub inne oklepane oferty, bo będą one atrakcyjne dla gości, którzy i tak będą pewnie balować do rana.

Restauracja hotelowa idealnie powinna oddawać lokalny klimat i oferować dania oparte na lokalnych przysmakach. Kiedy tłumaczę ten aspekt prowadzenia hotelu swoim klientom, to obrazuje to w ten sposób; restauracja może być postrzegana jako brama dla klientów do zwiedzania miasta.

Co to oznacza w praktyce? Wykorzystanie okazji i nawiązanie współpracy z lokalnymi firmami, dostawcami, hodowcami albo sprzedawcami, aby dostarczać lokalnie pozyskiwane składniki, a nawet z browarami, aby dostarczać piwa rzemieślnicze albo wina, jeśli jest to możliwe. Takie partnerstwa biznesowe zachęcają Gości do wydawania większej ilości pieniędzy, ale także sprawiają, że pracownicy stają się lokalnymi ekspertami i przewodnikami po okolicy. Jeśli personel hotelu poleca gościom lokalną firmę, to ta firma poleci hotel.

Zastosowanie koncepcji restauratorów w hotelarstwie

Restauracje są prowadzone według ścisłej koncepcji. Dla hotelu obsługa gości jest najwyższym priorytetem, ale co z innymi pobliskimi firmami? Analizując lokalny rynek oraz przedsiębiorstwa, jakie na nim działają, można z powodzeniem znaleźć klientów na innych rynkach i z innych branż. Często zwracam uwagę moich klientów na to, że koncepcja jest błędnie rozumiana i sprowadzana do menu restauracji. Ale jest więcej do przemyślenia. Czy twoja restauracja jest miejscem na romantyczną kolację, czy szybki posiłek w czasie przerwy? Czy w ofercie są dania „na wynos”? Czy specjalizuje się w konkretnych daniach? Zastanów się, jakie są zalety oferowania szerokiego, a jakie wyspecjalizowanego menu. Szerokie menu zwabi więcej klientów, ale specjalności szefa kuchni na kartach menu sprawi, że klienci wydadzą więcej, bo w zamian dostaną doświadczenie, a nie jedzenie.

Rentowna restauracja hotelowa często sprawia wrażenie drugiego biznesu, który logicznie ma związek z hotelem. Jednak kapitalizowanie zysków z restauracji zazwyczaj zaczyna się już w recepcji, kiedy personel recepcji, życząc miłego pobytu, wspomina o restauracji i zachęca do smakowania lokalnych przysmaków. Dlatego powinni oni wiedzieć, co jest w menu, kiedy jest największy ruch, jakie są specjalne oferty dnia itd. I choć nie muszą mieć zapamiętanego menu, powinni być świadomi najpopularniejszych dań lub mieć jedno, które mogą polecić jako swoje ulubione. Zachęcam do tego, aby promować restauracje na równi z usługami dodatkowymi tj. usługi SPA czy basen.

Goście wiedzą, że będą jeść śniadanie w restauracji, ale zwykle nie wiedza, gdzie udadzą się na obiad. Dlatego włączenie jednorazowej promocji albo skromnej oferty tylko dla gości, jest świetnym sposobem, aby skłonić ich do jedzenia w restauracji nie tylko rano. Nawet oferta w postaci zniżki potrafi przynieść oczekiwany efekt i podnieść sprzedaż. Do tego goście czuja się indywidualnie traktowani i rośnie ich zadowolenie z pobytu. Niektóre kreatywne pomysły na dodatkowe atrakcje dla klientów obejmują vouchery na powitalnego drinka, albo kupon- niespodziankę. Taki Gość wie, że coś na pewno dostanie, ale nie wie co, a ponadto istnieje duże prawdopobieństwo, że zamówi posiłek z karty, który finalnie zwiększy sprzedaż restauracji.

Kolejnymi pomysłami wykorzystywanymi wśród hoteli są: zniżki np. 20% na lunch między 12:00 a 15:00 albo 10% na kolejny pobyt w restauracji. Warunkiem popularyzacji restauracji wśród Gosci hotelowych jest przekaz jaki im serwujemy o świadczonych usługach już na poziomie recepcji. Podczas prowadzonych warsztatów powtarzam, że recepcjonista jest ambasadorem obiektu. Wdrożony w elementy psychologii sprzedaży recepcjonista potrafi sprawnie oczarować Gości wizją wieczornego odpoczynku w restauracji przy kieliszku wina z pobliskiej winnicy w akompaniamencie aromatycznych dań przygotowanych z lokalnych produktów.

Jak w każdym biznesie, reklama i marketing to główne metody zwiększania świadomości marki. Ale poza marketingiem są inne rzeczy, o które trzeba zadbać. Częstym błędem, z jakim się spotykam wśród moich klientów, jest brak właściwego oznakowania w budynku. Kolejnym zaniedbaniem jest prezentowanie specjalności dnia albo aktualnego menu jedynie w recepcji i pokojach. Media społecznościowe to również świetny sposób, aby przedstawić ofertę restauracji hotelowej.

Restauracja hotelowa to część marki

Restauracja w hotelu może nie być priorytetowym aspektem biznesu, ale może przynieść dodatkowe pieniądze, jeśli zostanie właściwie poprowadzona. Poświęć czas, aby wyjść poza oczekiwania Gości. Zamień swoją restaurację w niezapomniane doświadczenie oraz pierwszy krok na drodze do zwiedzania lokalnych atrakcji, przez co również otworzysz drogę do klienta innym lokalnym biznesom.

Na moich szkoleniach przedstawiam więcej marketingowych pomysłów oraz podpowiadam, jak myśleć jako restaurator. Zwracam uwagę na szkolenie personelu i uczę, jak mówić o dodatkowych usługach i ofertach restauracji, jako o atucie, a nie o miejscu użyteczności publicznej. Pokazuję, jak zachęcić gości do degustacji poprzez promocję i odpowiednie rozplanowanie informacji w obiekcie. Jeżeli nadszedł już czas, aby twoja restauracja stała się ważną częścią twojej marki oraz promocji hotelu, skontaktuj się ze mną już dziś.