„Revenge travel”, czyli jak przygotować hotel na powrót gości po pandemii

podroznik

Pomimo, że większość hoteli w dużych miastach nadal oczekuje na powrót gości, to na całym świecie powoli branża przygotowywuje się do otwarcia swoich drzwi po ponad 18 miesiącach bezczynności. A to za sprawą nowego trendu, który nazwano „revenge travel”. Trend ten już wzbudził nadzieję wśród hotelarzy. Innym pozytywnym faktem jest to, że wraz ze zmniejszającym się zagrożeniem wirusem COVID-19 i rosnącą liczbą osób, które się zaszczepiły, około 45% podróżujących planuje podróżować więcej niż przed okresem pandemii. W tym artykule podzielę się kilkoma wskazówkami, jak najlepiej hotele mogą wykorzystać tę okazję i przyciągnąć więcej gości.

Hotel powinien być przygotowany na przyjęcie gości

Przede wszystkim kadra zarządzająca powinna współpracować ze swoim zespołem i stworzyć bardzo kreatywny marketing. Począwszy od kampanii mailowych, posty w mediach społecznościowych, po krótkie filmy wideo i reklamy w internecie, przekaz powinien być jasny i informować docelowych odbiorców (obecnych i potencjalnych gości), że hotel jest już otwarty i w pełni funkcjonalny. Ponadto powinno być wyraźnie zaznaczone, że wszystkie obiekty posiadają wymagane środki bezpieczeństwa, aby zapewnić gościom dobre samopoczucie. Teraz większość ludzi będzie zwracać uwagę na higienę i sposoby zapobiegania rozprzestrzenianiu się wirusa, wiec warto zadbać o podstawy. Dlatego już na stronie internetowej warto zawrzeć wszelkie informacje oraz ewentualne uniedogodnienia związane z obostrzeniami.

Ponadto należy przeszkolić zespół w tym kontekście, aby każdy był w stanie odpowiedzieć na pytania podróżnych. Rosnącym trendem jest dodawanie do strony chatbota. Jest to sztuczna inteligencja, która ma za zadanie odpowiedzieć na szereg pytań, dostarczyć kluczowych informacji i przy okazji odciążyć personel hotelowy.

Rozwiązania bezdotykowe w hotelach

Kwestia higieny to rozległy obszar, w którym można zrobić wiele i jednocześnie pokazać poważne podejście do bezpieczeństwa i komfortu gości. A można to osiągnąć poprzez transformację cyfrową. Co więcej, teraz nie jest to już tylko wybór. Rozwiązania elektroniczne stają się wręcz niezbędne. Znaczna redukcja fizycznego kontaktu zapewni również bezpieczeństwo pracownikom hotelu. Oto kilka pomysłów, gdzie można wdrożyć funkcje zbliżeniowe:

  • Zameldowanie i wymeldowanie
  • Obsługa pokoju
  • Chatboty oparte na sztucznej inteligencji do zautomatyzowanej obsługi gości
  • Urządzenia samoobsługowe
  • Płatności
  • Concierge
  • Wejście bez klucza

Dzisiejszym gościom dbającym o zdrowie spodobają się te bezdotykowe rozwiązania, które przy okazji spodobają się pracownikom.

Promocja obiektu jako miejsca do pracy zdalnej

Skoro przyjemność i ciekawość świata nie jest już wystarczającym powodem do podróżowania, zaoferuj swój obiekt jako miejsce do pracy zdalnej. Duży procent podróżnych pracuje w czasie podróży i ten fakt można wykorzystać do kreatywnego marketingu. Dobrym pomysłem jest promocja hotelu, jako idealnego miejsca dla tych, którzy muszą pracować, ale mogą potrzebować zmiany miejsca.

Oczywiście, w tym celu trzeba zadbać o szybki Internet, wygodne stanowiska pracy w pokoju jak biura czy krzesła i odpowiednie oświetlenie. Te informacje bez względu na to, jak i gdzie są przedstawiane, muszą jasno pokazywać, że miejsce jest przystosowane do osiągnięcia właściwej równowagi pomiędzy pracą i odpoczynkiem. I nie zapomnij zawrzeć tych informacji w atrakcyjnych pakietach z dodatkami, aby przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów.

Przygotuj obsługę hotelową na realizowanie więcej życzeń i dodatkowych wymagań gości

W obecnej sytuacji każdy hotelarz musi również zrozumieć, że większość ludzi właśnie wybiera się w podróż po długiej przerwie, podczas gdy ryzyko COVID-19 jest nadal obecne. Goście się boją tak samo, jak boi się załoga hotelu. Datego istnieje wiele niewiadomych dotyczących wielu rzeczy związanych z ich planami podróży. Czasami, wszystkie środki transportu mogą zostać uziemione z powodu polityki rządu. Dlatego warto przygotować hotel i obsługę na możliwość niespodziewanego powrotu większej liczby gości. Na pewno też będzie większa liczba rezerwacji odwoływanych w ostatniej chwili, a nawet w czasie krótszym niż 24 godziny. Może się okazać, że będzie konieczna zmiana regulaminu i oddawanie całej kwoty za rezerwacje stanie się nowa norma praktykowana w branży.

Właściciele hoteli muszą być nieco bardziej elastyczny i zadbać o odpowiednie przeszkolenie obsługi, aby była nastawiona na pomoc gościom czasem nawet w niestandardowy sposób. Elastyczne rezerwacje i zawsze dostępne wsparcie w postaci pracownika hotelu na pewno zaowocują zaufaniem klientów.