Goście zatrzymują się w hotelach z różnych powodów. Niektórzy z nich to osoby podróżujące w interesach, które szukają miejsca na odpoczynek pomiędzy spotkaniami. Inni to urlopowicze, którzy szukają rozrywki i są nastawieni na lokalne atrakcje turystyczne. Niezależnie od powodów podróżowania, Goście liczą na wiele udogodnień, co też jest świetną okazją do tego, aby zachwycić i zaskoczyć swoich klientów dodatkowym serwisem. Udogodnienia oferowane w obiekcie mogą mieć ogromny wpływ na rozwój biznesu poprzez chociażby pozytywne opinie lub budowę lojalności. W związku z tym zebrałam listę pomysłów na udogodnienia hotelowe, które z pewnością spodobają się każdemu gościowi.
Co to są udogodnienia hotelowe?
Udogodnienie definiuje się jako „pożądaną lub użyteczną cechę lub udogodnienie w budynku lub miejscu”. W przypadku hoteli, opcje są nieskończone. Takie rzeczy jak przybory toaletowe i produkty do higieny osobistej, takie jak suszarka do włosów czy krem do golenia, są oczywiste i powinny znajdować się w każdym pokoju. Zestawy do parzenia kawy i herbaty oraz mini lodówka są również powszechnie oczekiwane, podobnie jak bezpłatne śniadanie. Inne udogodnienia, takie jak darmowe Wi-Fi, centrum fitness, bezpłatny parking i płaskie telewizory w pokojach są również powszechne. Ale to dopiero początek.
Warto zauważyć, ze udogodnienia hotelowe coraz częściej mieszczą się w standardzie i dla większości Gości są wręcz oczywiste do tego stopnia, że większość ludzi już nawet nie pyta o to, co jest zawarte w cenie. Nie oznacza to jednak, że nie ma sposobów na zaoferowanie udogodnień, które będą się wyróżniać w ofercie albo mile zaskoczą Gości.
Spersonalizowane prezenty i upominki dla Gości
Jest to jeden z najprostszych i najłatwiejszych do zrealizowania pomysłów. Z łatwością można dowiedzieć się czegoś więcej o gościach, chociażby podczas procesu rezerwacji. Cel podróży, czy są sami, czy z dziećmi, czy lubią zwierzęta. To są informacje, które można wykorzystać i w większości przypadków nawet zmonetyzować.
Jeśli Goście podróżują z dziećmi, można w pokoju zostawić jako prezent dla Gościa hotelowego jakieś smakołyki, zabawki lub książki. Rodzice małych dzieci szczególnie docenią dodatkowe chusteczki nawilżane, stolik do karmienia albo osobny pojemnik na zużyte pieluszki. Jeśli jest to romantyczny weekend dla pary, to mały talerz truskawek w czekoladzie i szampan czekający w pokoju na pewno będzie milą niespodzianką.
Kosz pełen lokalnych przysmaków
Daj gościom poczuć smak swojego miasta, zaopatrując pokoje w kosze z przekąskami i napojami z lokalnych lokali. Jest to świetny sposób na promocję lokalnych małych firm i zachęta do kupna produktów lub odwiedzin lokalnych atrakcji. Dzięki temu Goście spędzą też więcej czasu poza obiektem. Jednak lokalne przysmaki najczęściej muszą być starannie dobrane, gdyż to one zwykle są głównym produktem w lokalnej ofercie i trzeba uważać, aby przypadkiem nie zacząć ich rozdawać za darmo. Ale próbki jedzenia lub nawet kupony rabatowe to zawsze jest mile zaskoczenie.
Przestrzeń biurowa do pracy
Osoby podróżujące służbowo, uczestnicy imprez firmowych lub przedstawiciele różnych profesji mogą potrzebować miejsca do pracy, najczęściej do papierkowej roboty. Na pewno znajdziesz się w obiekcie miejsce, które można zaaranżować na biuro. Można też niektóre pokoje wyposażyć w biurka dla tych, którzy wolą pracować w cichej, prywatnej przestrzeni. Udogodnienia hotelowe dla osób podróżujących służbowo są bardzo ważną częścią usługi w hotelach.
Darmowe wypożyczanie rowerów
Zwykle zainwestowanie we flotę rowerów do użytku gości ma sens w większości lokalizacji. Jeśli jest taka możliwość, można wzbogacić oferty o wycieczki z przewodnikiem. To świetny sposób, aby zachęcić gości do aktywności, dbania o środowisko i aktywnego spędzenia czasu. Trzeba tylko pamiętać o dodatkach, jak kask czy lokalna mapa. Każdy rower powinien mieć koszyk rowerowy, w którym można przewozić rzeczy lub zakupy, oraz kilka fotelików dla dzieci.
Barmani w windach lub w pokojach
Zaskocz gości koktajlem w windzie, gdy będą czekać. Możesz też zaoferować usługę osobistego barmana, który za dodatkową opłatą przyjedzie do pokoju i przygotuje napoje. W W Los Angeles – West Beverly Hills, w sobotnie wieczory, w windzie parkuje miniaturowy wózek barowy z osobistym barmanem, który podczas jazdy windą przygotowuje popisowe koktajle. W hotelu The Surrey w Nowym Jorku, miksolog przygotowuje drinki w pokoju i potem zostawia składniki i narzędzia wystarczające do przygotowania 4-5 drinków, aby goście mogli spróbować swoich sił w tworzeniu własnych. To nieszablonowy sposób na dostarczenie dodatkowych wrażeń przy jednoczesnym uniknięciu tłumów i dużych zgromadzeń.
Gry w pokojach
Można zapewnić odrobinę rozrywki Gościom za pomocą gier planszowych lub gier wideo w pokojach. To świetna opcja nie tylko dla rodzin lub dzieci.
Wypożyczalnia sprzętu turystycznego
Obiekty położone w okolicy szlaków turystycznych mogą zaoferować gościom wypożyczalnie sprzętu i ekwipunku związanego z daną aktywnością za darmo lub za niewielką opłatą. Wypożyczyć można takie rzeczy jak buty turystyczne, wiatrówki, wędki, kajaki, plecaki, narty czy deski snowboardowe.
Sprzęt do ćwiczeń w pokojach
Opcje ćwiczeń w pokojach dają gościom wygodę i możliwość utrzymania dobrej kondycji fizycznej w zaciszu własnego pokoju. Nie każdy lubi chodzić na basen lub siłownię, dlatego można w pokojach ustawić taki sprzęt jak rower stacjonarny, stacje do treningu interwałowego czy nawet zwykłą matę do jogi ze świecami zapachowymi. Do tego można dołożyć kolekcje z filmami treningowymi.
Zajęcia kulinarne z szefem kuchni
Lekcje gotowania z szefem hotelowej restauracji to ciekawy pomysł na ofertę. Do współpracy można zaprosić również lokalne restauracje. Zajęcia mogą być prywatne, grupowe lub otwarte z limitem miejsc.
Jest wiele sposób na to, aby pozytywnie zaskoczyć Gości i zdobyć ich lojalność. Jeśli Twój hotel potrzebuje usprawnień również i w tej kwestii, skontaktuj się ze mną już dziś.